Maart is aangebroken, tijd voor nieuwe resultaten over de maand februari dus!

hello march

Traffic op de website

In januari hadden we een behoorlijk goede start. We hadden veel direct verkeer doordat we vrienden, familie en collega’s vertelden over onze website. Waar we in januari uiteindelijk 386 sessies op de website hadden, waarvan 47 organisch doen we het deze maand met een stukje minder. In februari hadden we in totaal 74 sessies, waarvan 40 organisch. Deze resultaten zijn daarmee helaas dus minder dan de eerste maand. We denken dat dit de maken heeft met minder verse content, plus het uitsluiten van enkele IP-adressen.

Aantal nieuwe pagina’s

In februari hebben we behoorlijk wat nieuwe pagina’s toegevoegd, zowel blogs als begrippen. In totaal hebben we negen pagina’s toegevoegd in februari. We voegden de volgende blogs toe:

Naast deze blogs hebben we nog een aantal begrippen toegevoegd, namelijk:

Het toevoegen van deze content was zeker niet zonder resultaat. Ondanks dat we niet meer organische traffic naar de website haalden dan in januari, hadden we wel veel meer impressies. De zichtbaarheid is dus flink toegenomen, zeker als je bedenkt dat februari twee dagen korter was. Zie hier het screenshot vanuit Google Search Console.

Autoriteit

In januari hadden we 4 referring domains, dat is in februari niet toegenomen. We hebben niets actief gedaan aan het toevoegen van links. De Trust Flow is nog steeds 4, terwijl de Citation Flow gezakt is naar 15. Als je ons artikel over het gebruik van Majestic levert zie je dat dat eigenlijk prima is, de kwantiteit komt dichter bij de kwaliteit te liggen.

Keywords

In januari hadden we in totaal maar 4 keywords (data uit SEMrush). Dit is in februari flink toegenomen naar 28. We zijn dus nu voor 28 zoektermen te vinden in de zoekmachine van Google. Ondanks dat het totale aantal nog steeds beperkt is, betekent dat toch een stijging van 600%. Met name na het toevoegen van de eerste 2 blogs van deze maand, op 16 februari, zie je dat dit direct impact heeft. Zo bouwen we langzaam aan meer zichtbaarheid.

Pagespeed

In februari hebben we niets gedaan aan de technische kant van de website en dus ook geen verbeteringen doorgevoerd op het gebied van Pagespeed. Na het nemen van een vijftal steekproeven en vervolgens het berekenen van de gemiddelde score blijkt dat de scores voor zowel desktop als mobiel gezakt is. We hebben hier niet direct een verklaring voor, omdat er dus niets veranderd is. Is stilstand dan directe achteruitgang wat betreft Pagespeed of is het een momentopname? Wordt vervolgd… 😉

Op de hoogte blijven?

Wil jij op de hoogte blijven van de prestaties van onze website? Kom dan iedere maand aan het begin van de maand terug om een nieuwe update van onze content case te ontdekken!